Tuesday, January 4, 2011

DIARI UNIT HERBALIS KPA 2010


Salam sejahtera kepada semua herbalis JAWI walaupun di mana ANDA berada, terutamanya mereka yang telah memberikan komitmen dengan sepenuh jiwa raga untuk memartabatkan PERUBATAN JAWI ini. Mudah-mudahan segala kesusahan dan kepayahan yang ANDA telah lalui menjadi satu kenikmatan yang tidak mudah dilupakan setelah ANDA menyempurnakan melalui TEROWONG UJIAN tersebut. ALLAH SWT sahaja yang dapat membalas segala amal kebajikan yang telah ANDA lakukan. AMIIN.

Kepada herbalis-herbalis yang bersama-sama saya dalam UNIT HERBALIS KPA [UHKPA], diucapkan setinggi-tinggi tahniah di atas beberapa kejayaan yang telah kita semua capai dalam memartabatkan TIBBUN NABAWI yang telah diamanahkan kepada kita semua.

Di bawah ini saya paparkan beberapa acara dan program yang telah ANDA semua lakukan dengan rahmat ALLAH SWT; yang telah membuka mata kepada masyarakat yang ada disekeliling kita; betapa pentingnya dan besar peranan yang dimainkan oleh HERBALIS JAWI dalam membantu menaikkan nama HPA itu sendiri.

JANUARI 2010
14hb: Klinik Herbalis "Penyakit Buah Pinggang dan Terapi Herba" di HPA Kajang.





FEBRUARI 2010
18hb: Klinik Herbalis "Masalah Paru-Paru dan Terapi Herba" di HPA Kajang.




Sepanjang tahun 2010, UH KPA telah berjaya menganjurkan "KLINIK HERBALIS" sebanyak 4 kali. Klinik Herbalis ke-3 membincangkan tentang KOLESTROL DAN TERAPI HERBA telah dibentangkan oleh Herbalis Syifa'.

Semua klinik tersebut telah diadakan di dewan kuliah HPA Kajang kecuali KLINIK HERBALIS KE-4 yang telah diadakan di dewan kuliah HPA Ampang dengan modul PTB.









Kursus-kursus berkala untuk pengedar yang dikendalikan oleh UHKPA, telah bertukar nama dan modul berbanding pada tahun 2009. Kalau dalam tahun 2009, nama kursus adalah KURSUS PRA PIC dengan modul Perubatan JAWI, Asas Kedua Diagnos Saraf Tapak Tangan, Produk (HTA, ROSELLE, TEH HERBA dan MALAC) diselangi dengan QUIZ antara modul; manakala dalam tahun 2010, kursus telah diberi nama KURSUS PRA HERBALIS atau ringkasnya KPH.

Tahun 2010 merupakan tahun di mana UHKPA cuba mengambil langkah mengembangkan usaha untuk MEMARTABATKAN PERUBATAN JAWI ke Zon Borneo tanpa melupakan untuk melaksanakan tanggungjawabnya memperkasakan pengedar-pengedar di Lembah Klang dan Perak dengan ilmu TIBBUN NABAWI.

Di bawah ini disenaraikan KPH yang telah dapat dilaksanakan oleh UHKPA:

15 MEI: HPA BANGI
03 JULAI : HPA RAWANG
07 OGOS : HPA AMPANG
25 SEPT : HPA SANDAKAN, SABAH
26 SEPT : HPA LAHAD DATU, SABAH
27 SEPT : PUSAT AGENSI DR. SYED, SEMPORNA. SABAH
14 NOV : HPA KEMUNTING. PERAK
28 NOV : DEWAN KULIAH PENTADBIRAN ZON BORNEO, KUCHING. SARAWAK. DAN
11 DIS : HPA SHAH ALAM

Syukur kepada ALLAH SWT yang tidak terhingga di atas pencapaian yang telah dikurniakan kepada kami UHKPA. Dengan kesatuan hati dan fikir disamping ukhwah yang tulus diantara pemimpin dan yang dipimpin; telah membuahkan kejayaan demi kejayaan demi untuk mendapatkan redza-NYA.

Kejayaan hanya akan berlaku bila ada kerjasama yang rapat di antara beberapa pihak yang terlibat yang saling memerlukan di antara satu sama lain. Pelawaan pihak pengurusan HPAIC kepada UHKPA untuk membuka gerai DIAGNOS DAN PERAWATAN semasa perasmian bangunan tersebut pada 02 hb OKTOBER menandakan satu kepercayyan dan keyakinan mereka terhadap keupayaan UHKPA.





Begitu juga dalam usaha untuk menyatukan semua HERBALIS JAWI dalam program ALUMNI HERBALIS 2010, walaupun masa yang diberikan begitu singkat; namun dengan rahmat ALLAH SWT; KELAB HERBALIS JAWI telah dapat diwujudkan.






Sebagai penutupn tirai, saya tidak lupa untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan MISI dan VISI HPA untuk menguasai pasaran global produk halal secara langsung atau tidak langsung, mudah-mudahan segala usaha yang telah dilakukan mendapat rahmat dari ALLAH SWT.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...